Tempo!


-Are you thinking what I'm thinking?
-Yeah, that guy looks exacly like Moby!
Ah, Community.

Jag sitter och ser hur vi blir råspöade av de orange:a till ljudet av Moby medan jag gör datalogi-extentor. 2-0 till Holland i 39:onde minuten.

Jag fick beklaga mig att jag inte kan läsa Ellroy just nu. Jag fick en nysläppt bok av min mor, Hetta av Ian McEwan och är en lite smårolig historia om global uppvärmning som handlar om en tragisk medelålders man som är Nobelpristagare i fysik, och hittills är den riktigt bra!

Det behövdes distraktion, för gud vad less jag var idag. För att få utlopp för min frustration sprang jag. Stack ut efter arton i dunklet och sjugraderskylan och sprang med The Go! Team i iPoden. Jag behövde en hejarklack idag. Luftrören värkte av kylan, öronen ilade. Men jag höll språngtempot längre än jag gjort på länge: sprang ner till Norrtull, över gångbron ovanför vägen, ut i Hagaparken och slog inte av på tempot förrän jag sprungit min vända i parken och kommit tillbaka till gångbron.

Het dusch hemma sedan, och här är jag nu, fortfarande lite nedkyld. Så jag sveper in mig i ett täcke och tar en bourbon till Kobra, om Mexikos drogkartellvåld i popkulturen. Sedan går Dox om Roman Polanskis mörka sida, något jag berörde i samband med att jag såg den film han gjorde innan han greps: The Ghost Writer.

0 Responses on "Tempo!"

Skicka en kommentar