fu man fuc kin chu


Fu Manchu är stoner/desert rock från Palm Desert i SoCal, och jag är så grymt nöjd med att jag hittat så många asbra band som spelar stoner rock, känner mig hemma. För mig är det främst det breda, platta ljudet hos gitarrerna som gör det. Apropå Kalifornien så fyller Flea i Red Hot Chili Peppers 47 år idag. Han är äldre än vad man tänker sig, men det är också RHCP.

Idag har jag känt mig ovanligt levnadsglad och känner att jag återfått gnistan i ögonen lite.

Dagens sitcom-ögonblick var när vi fick in bakelser till konditoriet och jag och Kim tittade tvekande på varandra - "åh nej, det där är väl inte..?". Jo, det var det. Vi hade fått in rosa bakelser formade som bröst med ett litet band runt. Vi provade en, och inuti var det en liten disk med något genomskinligt, geleaktigt aprikossmakande, och man funderade stilla om denna skulle symbolisera ett silikonimplantat eller en tumör, för det hade varit ungefär lika illa. De skulle inte direkt vinna något bageri-SM. Som jag sa till Kim, så väntar jag bara på den manliga varianten formad som en penis med tillhörande pung.


Kvällens: SVT2 visar en serie med lite värre animerande filmer. 22.10 går Waltz With Bashir, som ska vara riktigt bra och har 8.0 i IMDB-rating. Den ska jag lätt se! Däremot tänker jag inte se trailern jag postat här ovan i rädsla för att den ska avslöja för mycket...

2 Responses on "fu man fuc kin chu"

  1. Carro says:

    Haha, bröstbakelserna är en klassiker. Det finns bruna också men ett blåbär på toppen ^^
    Vad gäller penisar med tillhörande pung så kan du spana in ljusstaken högst upp på téhyllan. Den har delar av imponerande proportion :p

    John says:

    Hahaha, ja det är ju bara inte bra!

Skicka en kommentar