Etnisk


Det här är fantastisk musik som passar som händerna passar i handskarna sådana här höstdagar, när det är lite kallt och vinden virvlar. Radical Face - Let The River In. 6/8:delstakt och helt otroliga harmonier. Pianot och stråkarna. Det är fan så fint.

Det har varit en lång dag. Lämnat in gap-analysen i ledarskapen, gjort klart projektledningscaset och slitit hemma med uppgifterna. Och tvätten. Och så fick jag en hård start på dagen, med ett spärrat bankkort eftersom Handelsbanken hittat belägg för att det blivit skimmat. Jaha, tänker jag, nu får jag gå på banken som en pensionär.

Och så har jag funderat över identiteten som norrlänning. Det verkar vara ett positivt laddat adjektiv på samma sätt som "glad" och "självständig". Det har dykt upp i någon prisutdelningmotivering. Det lär ha hjälpt mig när jag sökte bostad. Jag har inte fått något napp när jag sökt jobb tidigare, även fast jag visserligen inte har sökt så värst många. Men när jag sökte ett jobb igår vid 23.00-tiden som servicetekniker gjorde jag något jag inte gjort annars och lade till epitetet "norrlänning" till min motivering om varför jag passar till jobbet. Idag runt 15.00-tiden fick jag ett samtal, blev kallad till intervju. Det kan vara en slump.

4 Responses on "Etnisk"

  1. Carro says:

    Grattis till intervjun! :D Är det Academic Work?

    John says:

    Tackar! Japp, det är Academic Work. Verkar vara ett helt okej jobb, man får köra lite bil och jobba för egen maskin, och det är inte en massa restid. Vi får se hur intervjun går.

    Carro says:

    Jag håller tummarna för dig :)
    När är intervjun?

Skicka en kommentar