Smile like you mean it


-Alright, you wanna know my deal? I dropped out of high school because I thought for some reason, it would impress Radiohead.
-Ah, you'd be surprised what gets back to those guys...

Community är fullt av win.

Ikväll postar jag en låt av The Killers. Jag har aldrig gillat dem och tycker att de blev lite extra patetiska i och med Day & Age (Jag säger bara "Human", låttexten är så usel att det nästan är Owl City-klass på den), men tinade upp lite när Justin Timberlake gjorde "All The Thing's I've Done"-numret i filmen Southland Tales. Gamla meriter ska man inte ta ifrån dem.

Apropå det har jag gjort ett ordentligt initiativ och skrivit CV och personligt brev på svenska och engelska, registrerat mig på en till jobbsite och har anmält mig till ett event. Jag försöker ställa mig mer förutsättningslöst positiv till företagskontakter istället för att avfärda det som någonting för överambitiösa banktjänstemannawannabes (wow, det måste vara dagens ord), för jag inser alltmer att jag behöver ett jobb där jag får möjlighet att utvecklas, har inflytande och ansvar - jag tolererar inte att folk går runt och detaljstyr vad jag ska göra, som mitt nuvarande jobb alltmer har blivit. Med andra ord behöver jag verkligen ett kvalificerat jobb, för även jag är ju väldigt ambitiös, och därför är det lika bra att gå på företagsmiddagar och likande. Förra året halkade jag ju trots allt in på ett due diligence-företagsevent med typ 15 pers och det var väldigt givande. Får man lite egen tid med representanterna kan det vara riktigt trevligt.

0 Responses on "Smile like you mean it"

Skicka en kommentar