ZTE till Sverige


Cavo är ett band från Missouri som inte är så känt utanför staterna. Deras musik kallas för post-grunge, jag kallar den för smörig hårdrock, men den är så väldigt bra gjord, hela kittet: texten och musiken och videon.

Jag har dessutom hört att ZTE, kinesisk tillverkare av mobiltelefoner - bland annat den jag äger - ska etablera sig i Sverige nu i årsskiftet. Då med Blade (min telefon) och Light, en 7"-surfplatta med Android. Det är riktigt bra, för då får Samsung Galaxy Pad en naturlig fiende och kanske driver ner priset på den från de skyhöga 7000 kr de ska ha för den. ZTE Light blir antagligen en riktig prispressare, men man får vad man betalar för. Den har en lägre upplösning än Samsungen och det ryktas om att den ska ha en resistiv skärm istället för kapacitiv, men vem vet, det kan komma att ändras innan Sverige-lanseringen. På samma vis är det riktigt bra att ZTE Blade kommer till Sverige så vi får se fler billiga Android-telefoner med WVGA-skärm inom en snar framtid. Jag tror på deras produkter, de håller hög kvalitet för att ha så bra priser och kan nog bli nästa Huawei här i Sverige.

0 Responses on "ZTE till Sverige"

Skicka en kommentar