Whiplash - man kan inte tvinga fram festhumöret!


Så här kändes gårdagen.

De senaste 24 timmarna var inte riktigt min bästa tid i livet, med en alldeles för lång dag i skolan och en oöverlagt köpt biljett till en fest i Alvik som på något svårbeskrivligt sätt blev en nykter snedtändning som antagligen beror på att jag var slutkörd. Jag försökte ha kul ett tag och lyckades rätt bra, men till sist hade jag inte mer att ge, utan kände mig mest konstig, ensam trots att jag inte var det. Jag var lite utsliten helt enkelt, och då blev det extra outhärdligt att gå själv på en fest där man halvkände alldeles för många människor. Den följdes av en lång väntan efter klockan ett på natten för att komma hem från Alvik följt av sömnproblem och kallsvettiga mardrömmar. Multipla, febriga och blöta, kanske ådrog jag mig något när jag stod i kylan så länge. Sedan steg jag upp klockan åtta och jobbade i Enskede och idag mår jag faktiskt fint.

Men man ska inte tvinga sig att festa.

0 Responses on "Whiplash - man kan inte tvinga fram festhumöret!"

Skicka en kommentar