SLEIGH BELLS


Det här är det bästa som hänt mig musikmässigt på ett bra tag. Sleigh Bells debutalbum Treats har funnits ute sedan sommaren men jag har undgått det tills nu. Det är rockig noise-pop, en genre jag alltid älskat, och jag tycker att det låter som om allt det bästa blandats: The Go! Teams högljudda cheerleading-orkesterrock tillsammans med Karen O från Yeah Yeah Yeahs sexiga sång och Justice kärlek till distade gitarrer och bombastiska melodier, samt med en dos My Bloody Valentine inblandat. Man associerar också lätt till M.I.A och faktum är att de ligger på hennes skivbolag.

Det är en blandning av allt det bästa och det är bara en sak som stör mig: att jag inte såg dem spela under Way Out West i år eftersom jag tyckte att "Sleigh Bells" lät som att det skulle vara ett deppigt indie-folkrockband!

De har fått extremt bra recensioner på debutalbumet, och det förstår jag, för att lyssna på det är verkligen... omstörtande! Nu ska jag kompensera min sena upptäckt med att spela dem ofta och mycket!

0 Responses on "SLEIGH BELLS"

Skicka en kommentar