Med magin bakom mig


Den här låten har jag lyssnat på idag. Det visade sig att den hade en video. Den är magisk!

Idag har varit en prima bakomflötet-dag, lite handlingförlamad efter gårdagen. Gårdagskvällen var magisk i ordets rätta bemärkelse, jag gick på en stämningsfull Harry Potter-sittning som Snape. Jag väntade mig bara inte att jag i egenskap av elevhemsföreståndare skulle bli placerad vid honnörsbordet. Och döda sångledaren/Dumbledore i slutet av sittningen. Det var stämningsfullt, det var blött, det var roligt. Det blev spårat, det blev dans och jag hade faktiskt genuint jättekul; kröp in i någons mantel, brottades med Lollo, dansade med Carro, bjöd på tequila.

Det jag har förmått mig att göra idag har varit att handla, studera lite finansiering, äta kallrökt lax med bulgur, köpa julklappar online och frossa i datorspecifikationer. Fick en reality check när jag häromdagen insåg att högpresterande datorer är deprimerande plastklumpar som jag inte ens skulle vilja ta i med pinne. Kvalitetskänslan är nära noll. Mindre datorer är ofta gjorda i bättre material och med bättre (känsla av) kvalitet, förmodligen för att de behöver kunna tåla att bäras runt mer. Så jag köper hellre en sexig 1,43-kilos aluminium-notebook än ett fladdrigt tvåochetthalvkilos polymerspektakel, även om jag får offra möjligheten att spela.

Dell har för övrigt tuffa grejer i görningen, som nu har prissatts.

Inspiron Duo med dubbelkärnig Intel Atom-processor, cirkapris 6000 kr.

0 Responses on "Med magin bakom mig"

Skicka en kommentar