My intentions are...


Jag tänkte egentligen posta något om dream-pop/shoegaze/noise-pop men så snubblade jag på den här videon från !!!:s senaste singel. Jag ser verkligen fram emot spelningen, den här videon är ju lysande. Väldigt flamboyant också, och man kan ju räkna med en helt vansinnig och lycklig stämning, jag tror att jag satsar på att inte komma upp före lunch dagen efter!

Veckans projekt, förutom klubbandet och förutom skrivandet av finansieringssammanfattningen, är att göra min mobil till en fullvärdig ersättare av min iPod, eller snarare ett komplement. Planen är inte okomplicerad. På grund av att fransmän är mesar begränsas uteffekten i musikspelare där, och eftersom Orange San Francisco säljs där är även min mobil strypt. Men det fina är att den går att häva. Naturligtvis börjar jag med att backa upp min data från den - vilket är den segaste delen - och sedan genom en rad operationer som inkluderar återställningslägen, kolla MD5-checksummor (man vill inte lägga in en korrupt fil på så låg nivå i en dator) och terminalkommandon som ska skapa behörighet att ändra i filsystemets lägsta nivå, installera ett skal som fungerar som livlina om något skulle gå snett, sedan en custom-mjukvara ovanpå det, och när jag gjort det in kod som möjliggör en höjning av uteffekten. Sedan, om ljudkvaliteten inte visar sig vara dålig, blir det nog till att skaffa Spotify Premium!

Det är tur att det finns människor som har bättre koll än mig på hur man gör det här, så man har någon att fråga. Sådana här saker har också slående likheter med det vi gör i kurser som datorteknik och operativsystem...

0 Responses on "My intentions are..."

Skicka en kommentar