Incubus


Dagens webradiostation var GotRadio Mashups. Det kanske låter lite 2002 att lyssna på webradio, men man upptäcker så mycket ny musik. Den här stationen spelade mashups, och inte din tonåriga grannslyngels halvhjärtade hopmixningar. De här hade Party Ben- The Dumbest Name In Showbiz - gjort, och de var mästerliga. En mashup av No Doubt - Hella Good och Incubus - Megalomaniac som verkligen rockade följdes av denna mix på Fischrspooner - Emerge och Nirvana - Smells Like Teen Spirit. En massa bra låtar. Tillsammans.

Steg upp halv sex imorse för att jobba. Att stå på en höjd och se ut över Björns Trädgård kl. 06.50 när det börjar ljusna var en upplevelse. Det blev en rätt lång dag, men röjig och det är roligt. Jag känner mig så jävla energisk. Nu sitter jag och lyssnar på Incubus - de är från Los Angeles megalopolis, de är bra, varför har jag inte lyssnat på dem? - och dricker PG Tips. Man blir faktiskt hookad på det. Det har en ganska speciell smak, strävt och starkt, gjort för att dricka med mjölk och socker. Jag köpte ett sprillans nytt 80-pack i veckan.

Imorgon tar jag på mig en peruk(!) och går på fest!

0 Responses on "Incubus"

Skicka en kommentar