Lykke Li - intervju och nya albumet på Spotify nu


Lykke Li:s album släpptes på Spotify redan idag, faktiskt. Har lyssnat igenom och det är bra, fastän jag inte riktigt hittade någon låt i samma magnitud som I Follow Rivers. Rich Kid Blues var dock i närheten.


Otroligt vacker bild på Lykke Li tagen av Robert Henriksson på Hotell Lydmar för DN, gör sig inte i så här låg upplösning men i tidningen var den otrolig.

Efter att ha postat I Follow Rivers-inlägget märkte jag att DN intervjuat Lykke Li, och det var rolig läsning, särskilt som hon verkar ha en ganska frånkopplad personlighet. Som hon svarar på frågan:

Du är inte så imponerad av artistlivet, säger du?

– Verkligen inte, jag är djupt besviken, haha. Du förstår inte hur många gånger jag har känt så och fått dåligt samvete för det. Jag får uppleva mycket och se många platser i mitt jobb, och jag bara står där, vid typ Atlasbergen, och känner: jaha, fina berg.

– Det där är mitt eget problem, att jag är blasé. Det värsta är att jag läste någonstans att ”boring people get bored”. Jag kanske bara är tråkig?


Och visst är det väl ett problem, att man är avtrubbad? Jag kan känna mig väldigt blasé själv. Eller att man kämpar och längtar i motgångar, men i medgångar rycker man bara på axlarna och tänker "det var väl bra" utan att känna någon särskild glädje utöver lättnaden.

Hur som helst, bra intervju, de som är intresserade kan läsa den i sin helhet hos DN.

Nu ska jag se på entimmesprogrammet "Kvällsöppet special: Den nya arabvärlden"!

0 Responses on "Lykke Li - intervju och nya albumet på Spotify nu"

Skicka en kommentar