Allting ska till Irland!

Crystal Fighters - In The Summer

Jag lämnade in min dator på service idag, för jag uppmätte batteritiden till 1,5 timme och jag kan inte riktigt leva med det, den borde hålla upp till tre timmar. Att kunna klara en föreläsning är inte för mycket begärt.

Så jag lämnade den till grabbarna i servicedisken på Siba Kungsgatan och muttrade "jaha, nu måste den väl iväg till Irland..." eftersom jag erinrade mig att bland annat HP och Dell har jätteverkstäder där, men de betryggade mig om att de hade en servicepartner i Göteborg så de behöver inte skicka iväg den utomlands. Men det skulle ändå ta två veckor, så jag har dammat av min stationära dator.

Efter att jag skrivit mitt förra Crystal Fighters-inlägg och stod och gjorde broccoligratäng ringde min telefon. Det var en kompis från Sundsvall.
-Jag undrar om jag kan sova över hos dig natten till söndag, för jag ska flyga till Irland. Jag har fått jobb där.
-Javisst. På HP eller Dell, frågade jag muntert och var väldigt nära sanningen.
-På Sony, för deras Vaio-datorer, svarade han.

Så (nästan) allting ska till Irland. Och på köpet fick jag någon att gå på Crystal Fighters med!

3 Responses on "Allting ska till Irland!"

  1. Carro says:

    Har han personalrabatt? :p

    John says:

    Vet inte, om han har det får han gärna skicka ett par datorer hit!

Skicka en kommentar