Mitt eget paradigmskifte

New Fang vann grammyn för årets hårdrockslåt! Kul tycker jag, eftersom Them Crooked Vultures är jävligt bra och Josh Homme är min favorithårdrockare.

För cirka en vecka sedan gick det av en eller annan anledning upp för mig att jag behövde en mer positiv inställning: 1) man behöver vara förlåtande mot sig själv 2) man mår genuint bättre av att tänka positivt 3) ensam är nödvändigtvis inte synonymt med stark 4) att vara cynisk är ofta ganska självdestruktivt och 5) det är otroligt stärkande att ha allting strukturerat.

Och det är väl i stort sett det som har präglat den här veckan, vilket lett till bättre humör, självkänsla, prestationer och relationer. Det märks kanske inte utifrån, men jag har nog hittat ett vinnande koncept här.


Och ja, det här är norsk disco, jag har väl postat den förut. Jag satte på en random spellista på väg till skolan idag och den här låten gick på. Det slog mig att det är ganska rolig musik som passar mig bra. Den dök senare också upp i Spotify-reklamen för Gulliver's Travels...

1 Response on "Mitt eget paradigmskifte"

Skicka en kommentar