Kallt utanför, varmt inuti


Rytmisk gitarrpop och Jose Gonzalez stämma kan jag lova er den 4:de mars på Debaser Medis, då bandet han är med i - Junip - gör en spelning. Den är dessutom gratis innan kl. 22. Jag ska definitivt försöka att gå på spelningen. Gonzalez röst och gitarr i ett bra band är helt rätt.

Jag har landat i Sundsvall och här är det ungefär som förut. Men det är lugnt. Alldeles för lugnt. Min bror är inte här eftersom han befinner sig i Australien och det känns lite konstigt.

Men jag har försökt hålla traditionen vid liv och har idag lekt och brottats med hundarna i snön och skottat en massa snö för av någon anledning har det snöat hur länge som helst här nästan oavbrutet. Trots att det är minus 16 grader är det snorhalt på vägarna och att köra upp för Branta Vägen (ja, den heter faktiskt så, vägen upp till Södermalm) utan antispinn var en sådan rysare att det kändes triumfatoriskt när jag tagit mig upp! Det känns befängt att det är så kallt och snöigt, man är inte beredd på det efter Stockholm.

Imorgon ska jag göra en radda ärenden och träffa folk, och sedan koka ihop en rejäl chili!

0 Responses on "Kallt utanför, varmt inuti"

Skicka en kommentar