family and friends first

Att kalla mig blasé var kanske att ta i. Man får kanske inte samma glädje-highs som man fick förr, men jag är lycklig för närvarande. Jag lyssnar på ett riktigt bra band som heter Balmorhea (jag hade postat en video men jag har tekniska svårigheter) medan bror sover. Mötte honom på flygplatsen igår och vi drog och åt en riktigt blodig biff på Mellow med blev så trötta att vi gick och lade oss kl. 21 och sov till kl. 06. Så vi har haft en lång, ljus dag idag, då vi åkt skridskor med kusinen och gått i affärer.

Igår fick jag även mailet om att jag fått extrajobbet på den där datorbutiken. Jag var visserligen väldigt säker på att jag skulle få det, men eftersom det är ett sådant toppenjobb känns det helt otroligt. Att jobba i butik är inte så prestigefyllt i grunden, men i mina ögon är det grymt coolt eftersom jag får göra det på Sveriges just nu hetaste datorbyggare/-återförsäljares nyöppnade flaggskeppsbutik och använda min märkliga men otroliga expertis i en rådgivande och representerande roll. Det är inte ett säljfokuserat jobb. Dessutom får jag vara med från grunden när den öppnar, och göra hela den resan.

Idag har jag skrivit kontrakt, och av en händelse fick vår kusin ett samtal idag och har även hon skrivit kontrakt för ett jobb här i stan. Kul att veta att man har kvar henne här, det är kul hur man har alla sina vänner i stan, och hur de som inte finns här på ett eller annat sätt ofta konvergerar hit till sist!

Ska iväg och äta på Linguini när våra föräldrar kommit - till dess, standby mode!

0 Responses on "family and friends first"

Skicka en kommentar