Delirious

Gillar verkligen de här. De kallar sig Crystal Fighters och är en Londonbaserad blanding av basker och britter, och de har släppt ett album fullt med bra musik. Jag kommer posta mer av dem framöver. Follow är en fantastisk och uppiggande låt, som liksom videon är full med spanska influenser.

Just nu är vi så nära att komma igång med kexarbetet men inte riktigt där än, och idag blev jag bara så trött av all den här ovissheten. Så jag åt middag med Elisabeth, såg en film och sippade på tequlia med äppeljuice hela kvällen och det var mitt i prick, få koppla bort alltihop. Med tiden emot oss försökte vi hitta en lite kortare film, och då var jag tvungen att vända mig till de jag fått från brorsan. Det blev Lost and Delirious (2001), ett kanadensiskt romatiskt drama rated R med Mischa Barton och Piper Perabo på flickinternatskola med en massa lesbisk kärlek. Och visst, det var nice och hade bra laddning, Piper Perabo var smoking, och de lyssnade på Violent Femmes. Men allt runt om hölls ihop ganska löst, det var väldigt överdramatiskt, halvhysteriskt och småklyschigt. Men man behöver en sådan film ibland, och när den var slut lämnades man ändå med ett positivt intryck.


Piper says: RAGE MORE

0 Responses on "Delirious"

Skicka en kommentar