Synthoarder

Synthoarder av Riksgränsen

Viktor Thunström och Simon Lindholm i Riksgränsen bara spottar ur sig fin ambient med glimten i ögat. Viktor är en kompis till mig och brorsan och jag har precis pratat med dem på Skype. Efter lite fram och tillbaka ska de ändå trycka upp en skiva och jag kommer naturligtvis köpa den.

"Synthoarder" är sarkasm mot gamla syntfetichistiska samlare, och en smula självironi, blandat i en låt som går från Moby-lik ambient och glider över i ett breakbeat som luktar Beck lång väg. Jätteroligt.

Just nu känner jag mig som om jag gått i pension. Jag skulle haft två föreläsningar den här veckan men en av inställd. Så vad gör jag? Jag ser över mina investeringar och förbereder för nya, städar, vilar, ser på daytime-TV, läser lite relevanta texter, går ut och äter, spelar squash och går på museum!?

Idag funderade jag på att köpa en Irak-fond eftersom jag vill investera en mindre summa i något högvolatilt. Och det finns potential i en land som ska återuppbyggas och demokratiseras - och en massa oexploaterade oljekällor. Å andra sidan har vi all korruption och, enligt mig, hur instabil maktbalansen är. Ja, vill man ha högvolatilt så får man det... ;)

0 Responses on "Synthoarder"

Skicka en kommentar