Fluidum


Det här är det i musikväg mest eteriska jag lyckats skaka fram den här veckan. Den dök upp på Apparats album DJ-Kicks i oktober. Apparat är tysken Sasha Ring och han har bestämt sig för att börja göra ambient. Det var ett bra val.

Det tycks som att jag har bättre kontakt med min bror när han är i Australien än när han är i Sundsvall. Runt midnatt för mig har han precis stigit upp ur sängen och sitter på Facebook. Det är som att Einsteins relativistiska effekter påverkar: med information som går nära ljusets hastighet kröks universum och Nya Sydwales är inte längre bort än Västernorrland. Nå, men i praktiken blir inte en anslutning märkbart mer fördröjd av att datan skickas längre bortifrån, min 3G-anslutning påverkar fördröjningen mer än det fysiska avståndet. Tänk hur paradigmen om avstånd har förändrats på bara ett tiotal år... haha, efter en helg med stäckläsning av Thomas Kuhn lever jag och andas kunskapsbildning.

1 Response on "Fluidum"

  1. Anonym says:

    John, du kanske ska bli professor på indek :D
    Inspirera ungdomar!

    /Anna

Skicka en kommentar