Ny arena


Synthen stegrar stämningen så otroligt fint.

Jag blev så inspirerad igår av kunskapsbildningen att jag skrev ett mail till föreläsaren och uppmanade honom att skaffa en blogg eller forum där det går lättare att hålla öppna diskussioner, gärna lite informellt. Han hade dragit sina exempel på den dagens DN:s bästa artiklar, och jag kontrade med min favoritartikel i samma nummer, den om Stuxnet, och diskuterade att det innebar (eller kanske var symptom på, men det är väl en hönan/ägget-fråga) ett paradigmskifte i krigsföringen. Överraskande nog fick jag inte ett mail idag från honom utan tre: ett personligt svar och två allmänna, där han bara kastar ut sina tankar om vad olika synsätt - paradigmer - innebär. Det är bra att läsa dem för de får igång hjärnverksamheten.

Den här dagen har varit lika lång som två. Jag har inte gjort så mycket, utan mest bara skött vardagssysslor. Var till Kista för info om kandidatexjobbet, så nu har jag börjat kolla runt lite efter det. Jag har några tankar...

Imorgon drar jag ut till Arlanda och vinkar av lillebror!

0 Responses on "Ny arena"

Skicka en kommentar