Det stora bortom oss


Från Midnight Juggernauts andra album, The Crystal Axis, som kom förra året.

Midnight Juggernaut var ett så sjukt coolt namn så jag försökte sno det till mitt Xbox-nickname, men det var för långt. Därför blev det Punk Jump Up istället.

Såg filmen Harry Browne med bror och far ikväll, den där våldsamma och jävliga filmen med Michael Caine där han hämnas på ungdomsbrottslingar i en Londonförort, riktigt bra är den. Tro fan att man behöver en bra film efter att ha gjort 336 beräkningar för en labb!

Jag bestämde mig nämligen för att läsa de där 4,5 poängen informationssökning på distans seriöst, nu när jag ändå var anmäld till den. Den 27:e december gjorde jag ett prov och idag lämnade jag in labben, sex timmar innan deadline och efter att ha strulat med en VPN-tunnel som gick ner och gjorde att jag fick SMS:a Carro och be om mitt lånekortsnummer, de var verkligen en räddning för i Informationssökning får man inga andra chanser!

Imorgon åker jag utanför stan med morfar och brorsan och skottar tak. Jag ser med blandade känslor fram emot att åka till Stockholm på söndag, då min tillvaro här är meningsfull på ett helt annat sätt än där, även fast båda är viktiga. Här gör jag så verkliga saker, där är jag någon sorts psuedointellektuell, men jag gillar båda rollerna. Fast då alla människor här i stan åker bort efter jul, och alla människor i Stockholm finns kvar för mig, blir det ganska självklart. Och vill jag göra något ordentligt är det bara att gå och spela squash!

2 Responses on "Det stora bortom oss"

  1. Carro says:

    Jag försökte mig på den kursen, men failade redan på kunskapstestet. Det gick förvånansvärt dåligt att googla fram svaren :p

    John says:

    Ouch :P Jag läste faktiskt de där tre kapitlen for real och då var det inte så svårt, fick 90%, men de hade ställt frågorna så man inte bara kunde söka rätt på svaren snabbt. Bastards ;)

Skicka en kommentar