Six days


Jag kom just att tänka på den här låten... "tomorrow never comes until it's too late." Eller egentligen tänkte jag på Soulwax-remixen, för jag hade inte hört orginalet. Men vilken låt, vilken video, med Chang Chen från Crouching Tiger, Hidden Dragon och gjord av den kinesiska regissören Wong Kar-wai, jag vill se hans film 2046, som verkar vara riktigt noir:ig. "Six days"... sex dagar kvar tills jag åker söderut. Det kommer bli en skön termin!

Idag har jag spelat squash med brorsan och farsan. De var snäppet bättre än mig eftersom de spelat så mycket tennis, kunde mer teknik än jag som underhandsskruvar och hur man ska spela taktiskt. Men jag lärde mig en del.

Det är en intressant hall, i väldigt bra skick med en bortre vägg i glas och mycket välskött. Intressant stämning där, ganska testosteronstinn. Det verkade mest vara män i 30-årsåldern som gick dit, och de hade rockmusik och en tom flaska Mariestad(!) i omklädningsrummet.

Av en slump sprang jag på ett par av mina vänner där som också spelar squash och har gjort det rätt länge. Det vore kul att spela med dem någon dag, men då behöver jag lite mer övning först!

0 Responses on "Six days"

Skicka en kommentar