Road Movie


Band of Horses - Is There a Ghost.

Ikväll gick jag på bio med ett par vänner helt förväntningslöst och såg Due Date, det enda jag visste var att det var en komedi. Jag tycker om att inte veta något om en film innan jag ser den eftersom det låter en ha ett öppet sinne. Den visade sig innehålla Zach Galifianakis och Robert Downey Jr. Galifianakis känner man från The Hangover som var en riktigt rolig komedi i Las Vegas-miljö och blev hans genombrott. Sedan har han varit med i komediserien Bored to Death vid Jason Schwartzmans sida. Det här är hans andra stora filmhuvudroll och det var en rolig film, inte "The Hangover-rolig", men trevlig; en roadmovie där ett omaka par tar sig mellan USA:s två kuster, knappast ett udda upplägg men alltid kul. Och road movies är en en av mina favoritgenrer (tillsammans med Noir och svarta komedier), det är frihetskänslan och bilarna som gör det, trots att bilutbudet var magert i denna. Jag menar, de körde den nya Subaru Imprezan halva filmen och den är inget annat än ful.


Min tagline för denna: The 2010 Subaru Impreza. Offensively bland.

Musiken var bra och innehöll bland annat Wolfmother - New Moon Rising, Fleet Foxes - Mykonos och låten ovan, Band of Horses - Is There a Ghost.

Ska tipsa kusinen om filmen för hon är fan av Zach Galifianakis!

0 Responses on "Road Movie"

Skicka en kommentar