Die with your boots on, som Maiden skulle sagt


Alison Mosshart är en trashig het vampyr i en jävligt fin liten nedtonad låt. Och sångerska i The Kills och även Dead Weather som jag postat några låtar av de senaste dagarna.

Idag har jag lämnat in mina boots, som jag gått sönder, hos skomakaren. Visst kan ett par rejäla kängor hålla hur länge som helst om man sköter dem, men de kräver lite reparationer. 300 spänn för att förstärka med läder i skokappan, jag vet inte om det är billigt eller dyrt men det är värt det.

Har varit ute och fikat två gånger idag, spelat squash och mailat personer för att få kexarbetet i ordning. Bara för att man är ledig är man inte ledig.


Dessutom jag har spelat ut Half-Life 2: Episode 2 för första gången. Fan vilken spelserie det är. Det stora med den är atmosfären, en dystopisk blandning av Orwells 1984, Nazi-Tysklands judeförföljelser och ghetton, och Sovjets folkförtryck, i nutid men i en lite alternativ verklighet. Det här är som film när den är som bäst, men interaktivt vilket gör det än lite mer engagerande. Tempot är ofta ganska lågt och lämnar mycket utrymme till storyn, och det är sådana spel jag gillar bäst. Sedan Half-Life 2 år 2004 och Half-Life 2: Episode 1 år 2006 har det legat under skinnet på mig. Att avsluta Half-Life 2: Episode 2 (som egentligen kom 2007 men som jag inte hunnit spela förrän nu) var episkt. Nu väntar jag bara på den sista och avslutande(?) delen, Episode 3.

Fick ikväll höra att brorsan har landat och hämtats vid SYD, Sydney International Airport, efter över ett dygns resande. Gissa om jag är avundsjuk?

0 Responses on "Die with your boots on, som Maiden skulle sagt"

Skicka en kommentar