Spackelspade


Stötte på en fantastisk cover på Daft Punk - Human After All. Det är en annan ton i låten fast de inte messat för mycket med den.

Videon kommer från filmen Electroma, en film 70-minuters film helt utan dialog som blev til i samband med att de spelade in musikvideos, det var aldrig meningen att bi en film. Jag blev nyfiken och satte igång en nedladdning, det tog 12 minuter att få ner den 700 Mb stora filen från ~20 seeds, så nu sitter jag här och kollar på den i min andra skärm samtidigt som jag skriver.

Igår kväll kopplades min 100 Mbit-lina in, tillhandahållen av Comhem, det är därför jag har sådana bra nedladdningshastigheter. Eftersom jag kör med WLAN uppnår jag i praktiken "bara" 40 Mbit, men det är mer än nog för mig. Det bäst är att all media är så mycket mer lättillgånglig för mig och man bara kan ladda ner en film så här enkelt.

I övrigt har jag det otroligt lugnt och skönt. Spelar lite squash, umgås med folk, programmerar och tampas med KATTIS (bitchigt webbaserat rättningsprogram för programmeringsuppgifter och flickvänssubstitut för Computer Science-g33ksen), organiserar och ringer runt och väntar på svar angående projektarbetet. Samt jobbar med den eviga utmaningen: att få kontakt med studievägledningen.

Allt är riktigt bra och som det ska vara just nu. Behagligt :)

0 Responses on "Spackelspade"

Skicka en kommentar