The Black Keys


The Black Keys: Kan låta lika mycket 70-tals-rock som de kan låta nutida stoner rock. Egentligen är de ett bluesrockband från Ohio som hållit på ett bra tag men inte uppmärksammats så mycket.

Mitt ständigt pågående projekt: att välja mobiloperatör, har återupptagits men vad man än väljer är en dålig kompromiss. Jag vill ha fria SMS och jag vill ha möjligheten att ha 10 Gb datatrafik med stabil hastighet. Absolut minimum är 5 Gb. Lutar just nu åt 3 eller Telia.

Under tiden glädjer jag mig för Saab skull. De har fått loss kapital genom att sälja plattformarna för 9-3 och 9-5 till Beijing Automotive och nu har deras samarbete med BMW på motorer offentliggjorts. Egentligen är det underligt med BMW eftersom de främst gör längsmonterade motorer för bakhjulsdrift och en bakhjulsdriven Saab knappast kan vara på kartan. Så jag antar att motorerna i fråga är de fyror som BMW utvecklat tillsammans med PSA-gruppen och att de kommer använda den i den kommande Saab 92:an. Oavsett känns det extremt roligt att de samarbetar med BMW, som har en lång tradition av att utveckla och sälja motorer till andra tillverkare. De byggde den V12:a som användes i McLaren F1, världens snabbaste produktionsbil innan Bugatti Veyron kom.

Ser otroligt mycket fram att följa Saabs framtid, det är ett företag jag inte skulle haft något emot att jobba i! Och håll ögonen öppna på webben för mer bilnyheter - Motorsalongen i Paris har just öppnat!

0 Responses on "The Black Keys"

Skicka en kommentar