Spritmuseum


Med min regnrock skar jag genom regnet mot skolan med Radical Face i öronen kvart i åtta. Idag var jag inte heligt förbannad längre. Bara arg. Så det blir bättre.

Pluggade, rollspelade, åt och pluggade lite till. Träffade Elisabeth i biblioteket. Promenerade med henne till Norrtull och fick lära mig hur man kryddar brännvin och gör madeira, vad som ingår i curacao och cognac, med mera, på Vin- och sprithistoriska museet. Sedan promenerade vi i Vasastan, försökte ringa och gästa min kusin i Norrtull som inte hörde mobilen, köpte strips i ett gatukök och satte oss i den dunkelt belysta lekplatsen i Vasaparken, åt våra strips och svor över valresultatet. Långt efter att jag lämnat av henne ringde kusinen och jag fick ännu en politisk diskussion.

Dessutom dök Carro upp hos mig. Och så kom jag till insikten att jag har 24 timmars föreläsningar/lektioner per vecka. 1/7:del av min tid går till att lyssna och anteckna. Oj.

0 Responses on "Spritmuseum"

Skicka en kommentar