Snabbvisit


Mer Arcade Fire: Half Light II (No Celebration). "Lyssna på texten", uppmanade lillebror.

15.50 fick jag ett överraskande samtal från min far. "Jag är vid Slussen och mitt tåg går 16.28". "Fika?" frågade jag och föreslog att träffa honom på caféet vid den lilla gången till perrongerna inkilad mellan Centralen och ett hotell. Jag cyklade dit. Det började spöregna. Runt 16.00 kom jag in dyngsur och köpte två stora kaffe. 16.05 dök han upp och vi briefade varandra på det senaste i högt tempo. Rena speed-datingen. 16.15 drack vi upp kaffet och gick vi iväg till perrong 18b. 16.25 lämpade jag av honom där.

Mycket mer tid än så behöver man inte ;)

I övrigt spontansökte jag till arbetsmarknadsmässan Armada idag. Men då vill jag ingå i specialstyrkan, annars får det nästan vara. Det passar perfekt: Sköta logistik, rycka in och lösa problem allt eftersom de uppstår. Det är vad jag gör bäst.

Imorgon åker jag in på finskt vatten och tillbaka!

0 Responses on "Snabbvisit"

Skicka en kommentar