No biz like showbiz: I Högom tid

200:DE POSTEN!

Jag känner mig fortfarande glad att ha överlevt kryssningen.


Madonna, vilken kvinna. Eftersom jag postat ett blont bombnedslag från vardera 60- och 00-talen, och alla goda ting är tre, flikar jag in med ett från 80-talet. Och då är Madonna ganska självskriven.

Den här låten kan vara den första Madonna-låt jag hörde, och den bästa. 1998 satte kören morsan är med i (de kallar sig för kör även fast de i praktiken gör teaterföreställningar med fokus på sång) upp en föreställning, I Högom tid, i samarbete med Teater Västernorrland, med löst järnålderstema och... ja, för att göra en lång historia kort gjorde de bland annat en svensk tolkning av Material Girl. Morsan brukade köra den på ett blandband i bilen för att öva in den och jag fastnade för syntharna, Madonnas sång och det stela Kraftwerk-inspirerade körandet i slutet av låten. Naturligtvis visste jag ingenting om synthar och Kraftwerk då, men bra var det, och det blev även deras uppsättning!


Och så här såg de ut under föreställningen, med morsan sittande näst längst till vänster i bild.

0 Responses on "No biz like showbiz: I Högom tid"

Skicka en kommentar