Världen är inte längre lika skandalös

Junkie XL:s nya låt, video från Miami Vice. Det är asbra alltihop, och den där vita Ferrari Testarossan skulle man döda för.

Livet i Sundsvall går på rätt bra. Det är träffa släkt, träffa kompisar, träffa grannar, utagera sitt uppdämda konsumtionsbehov, åka brorsans Saab med tjejer i baksätet 02 på natten, förberedande inför hans studentmottagning på fredag, och att gå på hans kompisars mottagningar. Livskvalitäät!

Det har blivit en del klädshopping. Och igår fick jag hem ett par nya lurar från JAYS som inte är ute i handeln än, en instegsmodell de kallar a-JAYS som jag ska göra en recension på. Den kommer senare!


Idag gjorde jag också ett kap. För någon vecka sedan gav Lensway ut 333 glasögon gratis till de 333 snabbaste. Jag hade siktat in mig på ett par Jean Paul Gaultier-glasögon, men siten kraschade och jag missade chansen. Lite senare mailade de ut och gav en andra chans, nu med 666 glasögon. Den här gången lyckades jag beställa! Så jag fick ett par tusenkronorsglasögon gratis och behövde bara betala frakten (49 kr), de kommer vänta på mig när jag kommer hem till Stockholm. Det är en ren chansning eftersom jag inte har kunnat prova dem, men de lär väl åtminstone vara roliga att ta på sig när man går ut!

Det var tvunget att bli dem, för när jag såg att de hade Gaultier-glasögon blev jag smått besatt. Det var såpass att jag var nära att köpa dem när jag inte lyckades få dem första gången. För Jean-Paul Gaultier är en ikon. Hans kläder är en viktig orsak till att favoritfilmen "Det Femte Elementet" lyckas så bra att förmedla Luc Bessons maniska framtidsvision.




Och så Gaultier själv.

Han har också designat den legendariska strut-behån åt Madonna!


Han gör speciella, uppseendeväckande och galna designer, och kallas därför för modets enfant terriblé: han är alltför uppriktig, provocerande och chockerande. Nog har man sådana slängar själv, så det går att relatera till, och det är väl därför jag fastnat för Gaultier ;)

2 Responses on "Världen är inte längre lika skandalös"

  1. Carro says:

    Jag fick oxå ett par, blev Cavali ^^

    John says:

    Gratulerar! Vi får jämföra sen ;)

Skicka en kommentar