I ett indiegäng i Sundsvall


Videon till "Drunk Girls".

Idag var dagen då lillebror tog studenten, och det var väl inte så mycket att tala om egentligen, det var samma procedur som när jag tog den. Men det var så fint att återse sina gamla gymnasielärare. Det är ju en liten skola, och brorsan har också haft dem. Det lite roliga är ju att han utvecklat liknande relationer till dem som jag hade, när han till och med är svag för samma snygga, hårda historielärarinna med den knivskarpa, genomträngande blicken med en glimt av humor som jag var svag för. Totalt min typ, och uppenbarligen hans.

Vad som också var roligt var att gå ut på kvällen, det som slog mig var hur intimt allting är när man går ut i Sundsvall, trots att jag numera är ett par årgångar äldre, och de jag kände också mestadels tagit sig från stan. Brorsan visade hur det skulle göras. Inför indie-klubben Friday I'm in Love på Stadshuset hade vi och ca 20 taggade, precis utgågna -91:or förfest i ett hus i stan. Alkohol, cigg, konfettirör och musik som är spot-on vad jag gillar, även fast min musiksmak inte direkt är unik. Fipplade lite i Spotify-listan och drog igång ett par låtar. "Drunk Girls" fick toppresultat.

Roligast ändå var att dra på Stadshuset, för såhär i början av sommaren återvänder så många.

Calle, som läst film i Danmark, träffade jag helt random när jag var på Max Kungsträdgården i Stockholm klockan 02 en lördagnatt för ca. två månader sedan. Jag träffade honom ikväll.

Max, min klasskompis från gymnasiet, som läser i Örebro nu, återsåg jag också och kom överens om att hälsa på varandra.

En massa tjejer man träffat förr återsågs, och en massa bekanta från förr man springer in i. Och så de där långsökta sammanträffandena, någon tjej som sa "jag kollade din bilddagbok [för 2 år sedan]. Du har bra musiksmak" och som känner samma snubbe som numera bor i Örebro, och så har man faktiskt aldrig ens sett henne förr.

Och så var det bara våldsamt mycket grymt söta -91:or. Det är otroligt sympatiskt att återvända ett tag. Det är många i samma läge. Och inte minst så mycket kärlek.

0 Responses on "I ett indiegäng i Sundsvall"

Skicka en kommentar