Rekapitulation

Vad kan man inte göra i en launderette?


Idag trillade det sista resultatet från år 2 på KTH in, och jag kan äntligen göra en studiemässig recap på året som gått. Mitt sista resultat var en omtenta, där jag otroligt nog gick från att ha ett F i Industriell Dynamik till att ha ett B, och det tycker jag är lite fantastiskt. I övrigt är studieresultaten så spridda de kan bli: det här året har jag tilldelats hela betygsskalan A, B, C, D, E och F (inget Fx dock!). Men det är inte så konstigt: utbildningen är bred. Olyckligtvis medför det att jag tar med mig ett F från kursen Matematisk Statistik, men någon släpande kurs måste man ju ha! Jag känner mig i alla fall oerhört tillfreds med att fått ha allt annat gjort.

Vilken jädrans fin dag det varit idag! Jag har legat utsträckt med bar överkropp i Vasaparken, läst bok och lyssnat på P1.

Har även spelat Need For Speed: Shift, som jag köpte för någon dag sedan. Det är helt klart det mest intensiva bilspelet jag någonsin spelat. Asroligt, och effekterna är grymma: detaljerade interiörer där man tittar ut genom klautrofobiska gluggar i de mest extrema superbilarna. I höga hastigheter får man tunnelseende, när man krockar skakas man om och ser suddigt en stund. Vindrutan får sprickor och gör sikten ut än sämre. Men IGN beskriver det bäst. Kolla från 2.02 för att se krockeffekterna. Det blir otroligt intensivt att spela med hög volym och med skärmen täckandes ens hela synfält.


Imorgon blir det ut i Djursholm och fira midsommar! Jag har 6.75 liter vätska i en ryggsäck - i glasflaskor! Känns som att den ska rämna. Hoppas inte! Jag ser hur som helst fram emot morgondagen riktigt mycket (detta faktum är dock helt oberoende av vätskemängden, ska tilläggas).

0 Responses on "Rekapitulation"

Skicka en kommentar