Afterparty Melancholy


Hittade inte den här Depeche Mode-mixen varken på Spotify, Youtube eller mitt digra iTunes-bibliotek. Däremot fanns den på en skum rysk fildelningssite, sedan laddade jag upp den på Box :)

Det enda som var kvar efter balunsen igår var guldkonfetti på gatorna när jag gick vid Stureplan idag. Folk drabbas av PPD enligt DN På Stans högst ovetenskapliga men högst roande analys. "Den kollektiva förälskelsen i fulsnygge Westling har nått sin absoluta kulmen". Annat exempel:

Symptom: Du blir förbannad på alla andra som joggar runt prinsessparets trädgård i Hagaparken, vad gör alla ofrälse på så kunglig mark? Att du sen springer flera varv runt deras hus är en helt annan femma, du respekterar ju deras privatliv.
Botemedel: Lusten att kika in på de nygifta mellan lövverken försvinner i samma stund som en svettig Säpo-farbror lägger vantarna på dig.

http://www.pastan.nu/merpastan/brollopets-brutala-baksmalla-1.1124190

Men, ärligt talat: även en cyniker som jag tycker att det är rätt fint. När man befinner mitt i den här härdsmältan av känslor i Stockholms centrala delar, när man timmar efter ser uppklädda, leende människor och solen skiner, då kan man inte låta bli att smittas av glädjen.

0 Responses on "Afterparty Melancholy"

Skicka en kommentar