4 eller 4G?


Beach House är skönt. De kommer till Way Out West i sommar.

Jag har funderat lite. Efter iPhone 2G, 3G och 3GS fick vi 4, det har säkert ingen missat. Men var är G:et? Man hoppades ju att Apple skulle vara lite marknadsledande och lansera den första 4G-mobilen. Det gjorde de inte. Istället har de gjort en klassisk Apple-move och tagit gammal teknik och brandat om den med lite buzzwords. Retina display och Facetime (haha, var det bara jag som tyckte att det lät som en dålig spoof på Facebook?). En 4G-lansering hade åtminstonde berättigat Tre att ta 12000 kr för den över en bindning på 24 månader... oh wait, det gör de redan med 3GS just nu. Jag skojar inte. Å andra sidan kommer de nog behöva alla pengar de kan få, för när iPhone 4G faktiskt kommer, kommer det bli dyrt för dem att byta namn till Fyra. Nu skojar jag. Och inte fan är det roligt.

Facetime Schmacetime. Även fast jag beundrar marknadsföringen är mitt buzzword Fuckthat. HTC Evo känns som en betydligt mer spännande produkt: en mobil med 4G och Android som finns tillgänglig redan nu - dock bara i USA. Och den kommer aldrig någonsin slå lika stort eftersom iPhone är en telefon även för de teknikointresserade. Men den slår hos mig.

0 Responses on "4 eller 4G?"

Skicka en kommentar