Lemonad och bra musik, det är SSOOMMMMAARR i luften!

Det här är Two Door Cinema Club. De är asbra.

Verkligen asbra, så de är med i min spellista. Just det, jag har ju gjort en lång spellista i Spotify med musik som passar till sommaren från en massa olika artister och genrar, och det mesta är rätt nysläppt (mestadels från 2009-2010). Tycker det är toppen att ha lite bra musik som soundtrack till sommaren.

För övrigt är det också bra att ha något att dricka på sommmaren. För det blir ju varmt, liksom. Jag blev glad när jag hittade lemonad från Brämhults i min lokala ICA-butik. Jag blev ännu gladare när jag drack den. Den är sådär härligt sur, ungefär som min lemonad-benchmark, en från Marks & Spencer. Så den här ska jag absolut köpa igen!

Såg också att Brämhults hade en massa bra drinkrecept på sin hemsida, många väldigt gammaldags. Exempelvis Corpse Reviver: Lika delar gin, cointreau, torr vermouth (egentligen Lillet Blanc men den finns bara i beställningssortimentet så då tar man ju Noilly Prat!), Brämhults lemonad och en halv matsked absinth om man vill. Bara gott med andra ord! Recepten finns här.

0 Responses on "Lemonad och bra musik, det är SSOOMMMMAARR i luften!"

Skicka en kommentar