Garfunkling

Satt och läste i parken idag, när den äldste av mina två kusiner kom fram till mig. Totalt random: jag har inte sett henne på flera år, under vilka hon mestadels varit ute och rest, pluggat i Lund och bott utomlands, nu senast ett år i Polen. Och så materialiseras hon när jag sitter och läser i en park i Stockholm? Wat.

Efter det köpte jag en halvliter glass och gick till Carro, vilket blev en bra belöning efter att vi skruvat ihop hennes nya cykel. Köpte öl, gick hem.

Ikväll såg jag också ett askul avsnitt av Flight of the Conchords på SVT2. Det är en rolig komediserie om där de spelar (nåja) sig själva som idiotiska musiker. I kvällens avsnitt var Mary Lynn Rajskub gästskådis, känd som DAMMIT CHLOE! från 24:



Här gick hon igång på att få Jermaine att klä ut sig som Art Garfunkel. "She calls it Garfunkling". Grym låt, pastisch på gammal psykedelisk 70-talsrock.



Sedan dyker Art Garfunkel upp som sig själv och visar sig ha haft ett förhållande med henne. -What is this, the 12th imitator? -Yeah...

0 Responses on "Garfunkling"

Skicka en kommentar