Are you bi-polar? I'm bi-winning!


Okej, eftersom jag lämnade in hemtentan ikväll har jag äntligen återvänt till de levandes land, och försöker sätta mig in i vad jag missat på senare tid. Och det här är vad jag missat, tydligen.

Okej, har missat lite Mellanöstern också. SVT körde ett väldigt bra extrainsatt direktsänt program om situationen med bra gäster som satte lite fokus på de saker som inte nämns så mycket i den övriga nyhetsrapporteringen: förföljelsen mot kopter (kristna araber) i Egypten, som även fortfarande är väldigt svår. Muslimska brödraskapet och hur de kan få större fotfäste i Mellanöstern, även om det nödvändigtvis inte blir så illa trots allt (även om de hade en kopter i studion som gjorde ett nojjigt inpass om att MB vill ha världsdominans).

Det var utrikespolitiken. På nöjessidan är det mest Charlie Sheen som dominerar. Och som han dominerar! Han gjorde en helt fantastisk intervju med fortsättning. Han lever verkligen upp till Hollywood-livet om man säger så, gör inga försök att vara inställsam, där han sitter och röker och häver ur sig episka kommentarer som "I'm on a drug, it's Called "Charlie Sheen"". Men han verkar inte direkt vara i något bra skick.

Och det senaste är att 2½ Men är nedlagt. Inte märkligt då CBS sa upp kontraktet i slutet av februari. Good riddance, säger jag, för det var inte mer än småkul på sin höjd. Med de $2m USD han fick för varje inspelat avsnitt var han den bäst betalda TV-skådespelaren i USA. Men han lär inte gå miste om inkomst: På frågan om han skulle stämma produktionsföretaget för kontraktsbrott SMS:ade han: "BIG".

2 Responses on "Are you bi-polar? I'm bi-winning!"

  1. Anonym says:

    2 dollars per avsnitt är väl inte så bra betalt :D

    /Anna

    John says:

    Korrekturläste den där lite dåligt, det har du rätt i! Två miljoner, ska det vara.

Skicka en kommentar