She's a superstar


Det är alltid lika roligt att visa Stockholms bästa sidor för de som inte sett staden "på riktigt" förut. Jag fortsatte guidningen idag. Efter att jag varit på föreläsning i Kista blev det Brunogallerian, Sneakers'n'Stuff och andra klädaffärer på Södermalm, fika på Xoko vid S:t Eriksplan, därefter tillbaka till söder där vi tog ett par tre öl och lyssnade på bra musik på Nada Bar, därefter Östermalm där vi gick på middag och åt meze på Halv grek plus turk. Kyckling- och bläckfiskbollar!

Jag gillar Nada. När vi kom dit hade de precis öppnat och bartendern spelade disco/soul. Han var såklart pratglad och undrade vad jag gillade för musik. Idag hade jag lyssnat mycket på Aeroplane, så han drog igång Superstar följt av Chromeos tolkning som jag embeddat längst upp. Den är bombastisk.


Vi satt och drack öl och pratade. DJ:en spelade Bloc Party - Banquet som är en av mina top 10 absoluta favoritlåtar, texten är sexig och så mycket sommar, tonår, hormoner och elektrisk laddning.

0 Responses on "She's a superstar"

Skicka en kommentar