Okomplicerad


Britpop. Inte mitt område, men den här låten är en klassiker. "No change, I can change, I can change, I can change, but I'm here in my mould, I am here in my mould."

Har städat idag samt varit i skolan en sväng. Min hyresvärds dotter var här idag och tog med sig hunden, en stor schäfer. Den är alltid lite orolig i lägenheten eftersom det är så mycket ljud i huset och hon gärna vill vakta, och därför går den alltid fram och skäller oroligt på mig när jag kommer ut från mitt rum. Då brukar jag sätta mig ner och prata lugnande med henne även fast hon skäller mig i ansiktet - hundar är perceptiva så utstrålar man självförtroende och lugn, så smittar det av sig. Den här gången lät jag också hunden gå runt i mitt rum och undersöka, vilket lugnade ner den ytterligare. Jag satt och kliade den bakom öronen och när jag lade pannbenet mot dess huvud fick jag en blöt tunga i ansiktet. Hundar är okomplicerade och så uttrycksfulla bara genom sitt kroppsspråk, vilket gör dem lätta att förstå och kommunicera med. Tänk om människor så lätt kunde uttrycka vad de tänkte och kände!

Ikväll var roligt, jag var på musikquiz och det var svårt. För en gångs skull var jag lost i ett musikquiz, vilket berodde på att det hade temat 60- till 90-tal och bara innehöll schlager, motownsoul- och disco, one-hit-wonders från 80-talet och britpop. Damn!

Men det var kul, och vi fick tröstpris - jag rodde, saligt lycklig, hem ett par traditionellt knall-orange:a Jägermeister-hängslen. Perfekta till ovven!

Imorgon: första dagen på jobbet!

0 Responses on "Okomplicerad"

Skicka en kommentar