Ett ryck till fjällen


Ikväll ska jag gå och se Kaizers Orchestra!

Kom tillbaka från Åre igår kväll. Det har varit ett par roliga dagar i pisten som verkligen tände mig på utförsåkning. Det var ju några år sedan sist jag åkte på riktigt.

Jag har väl aldrig varit en riktig adrenalinjunkie men utförsåkning är något speciellt: när man arbetar sig ned för berget och märker hur krafterna som påverkar kroppen ökar alltmer då farten ökar. Hur man känner gravitationskraften när man hoppar och hur man får arbeta för att dämpa landningen. Hur vaderna och låren för arbeta som fjädring när man åker i pucklig terräng. När man pumpar med knäna i nedförsbacken för att vinna mer fart.

Men jag var också väldigt glad över att få vara uppe i fjällen igen, med det här storslagna landskapet och solen som reflekteras i snön på milsvida längor av berg. Jag hade bara velat vara där längre.

På tåget hem fick jag en SMS-avisering om att jag hade ett paket att hämta ut: farsan hade sagt att han skickat en present åt mig. I aviseringen stod Sportamore som avsändaren och då kände jag på mig att det var ett squashracket. Han vet ju att jag spelar och att jag inte har något eget. Och det var precis vad som väntade mig i kartogen när jag öppnade det idag.

Jag ska inviga det till veckan!

0 Responses on "Ett ryck till fjällen"

Skicka en kommentar