Novus Ordo Seclorum



Var idag till Vingåker för lite outletshopping. De hade inte riktigt det utbud jag hoppats på, men jag fick lite köpt och det var en otroligt bra utflykt, det är kul att träffa ny människor. Köpte ett skärp för att det hade det allseende ögat på spännet, något jag såklart refererar till frimurare och New World Order.



Hur som helst hade jag ett riktigt bright sällskap och det är fantastiskt när man möter tjejer som är med i svängarna och har en åsikt när man snackar om saker som modern historia, musik eller rent allmänt diskuterar. Vi hade inte riktigt samma musiksmak så jag bad henne ge mig ett band jag skulle lyssna på. Hon gav mig Queen, därav låten ovan. Queen är bra, jag är inte helt såld än, men de har sina kvaliteter.

Drog hem och sov efter de 30 mil som resan innefattade, och försvann sedan på förfest hos några jag känner men inte riktigt umgåtts med förut. Det var personligt och roligt, jag ägde på dansmatta men fick stryk i Singstar och innan vi skildes åt vid tunnelbanan efter tentapubrundan gick vi och pratade passionerat om elektronisk musik.

All-in-all var det en otrolig dag och jag har verkligen fått stimulans. Det är en skön känsla när man umgås med människor och får ett ömsesidigt utbyte.

Att sedan hoppa runt på dansgolvet gav mig inte så mycket utom att ensam hoppa loss till Deadmau5 och röja som om det inte fanns något annat i hela världen. I övrigt har en sak sjunkit in, efter denna kväll och andra erfarenheter: att ragga på dansgolv och klubbar ger mig ofta nästan ingenting, jag är inte intresserad av att mötas på det viset. Men att prata och verkligen lära en känna en tjej är magiskt.

0 Responses on "Novus Ordo Seclorum"

Skicka en kommentar