Tillbaka till rutinen

Detta är psychobilly.

Jag har kört hårt de senaste dagarna. Satt i ordning en butik, representationsfestat och även agerat guide i Stockholm åt en vän.

Så sedan i fredags har jag aldrig tagit det lugnt: jobb och middag och klubb till klockan 03, sedan kommer man hem, sover till halv tio och går och jobbar, tar på sig en medhavd skjorta och drar ut på middag och klubb, kommer hem klockan 01, sover till halv tio och går och jobbar... så har det varit. Men jag är stolt över vad vi åstadkommit med stället och jag ser fram emot att jobba mer där. Det är ett företag med samma värderingar som jag, och är fullt med en massa sköna typer.

Igår kväll agerade jag som sagt guide och tog med henne till Bonden Bar där de körde klubben Big Beat, en rockabilly/psychobillyklubb komplett med burlesk-striptease och liveband. Vi drack drinkar och hade det riktigt gôtt.

Om jag använder ordet gôtt mer än vanligt så skyller jag det på göteborgarna jag hängt med fyra dagar i streck nu.

Imorgon börjar en ny, ganska normal vecka, och det är bra - fan, det är verkligen på sin plats.

0 Responses on "Tillbaka till rutinen"

Skicka en kommentar