Dirk Diggler!


Såg en grym film ikväll: Boogie Nights. Den handlade om porrindustrin på 70-80-talet och var väldigt medryckande, rätt het på sina ställen, lite deprimerande och grymt bra, den nominerades också till 3 Oscar. Här har vi en kraftfull 80-talspowerballad av Night Ranger som var med i slutet.

Igår åkte jag längdskidor och gav en sista sen julklapp till familjen, för jag tyckte att de var värda något mer än bara de där seriealbumen jag gav dem. Beställde en Cheap Monday-tröja till brorsan tillsammans med en rock jag köpte, en mokabryggare till mor och Bioshock 2 till far.


Mitt favoritklädmärke har blivit svenska Army of Me. Jag köpte rocken Marty, ovan.

I övrigt är mitt allmänna tillstånd rätt bra just nu, det är bara mycket att stå i med det materiella. Jag är bara lite understimulerad eftersom vår bil slutat fungera i kylan och jag sitter lite fast hemma med familjen och morsans pojkvän och har inte direkt jättekul. Jag försöker umgås med dem, med grannarna och mina kompisar som har tillgång till bil, och det går väl hyfsat. Till råga på allt dog vår router, så vi gick över till farsans överblivna router, och då dog WLAN:et på den! Så nu har jag suttit och tethrat via min telefon som jag lyckades rädda från minnesdumpsdöden och nu kör rootad, men har nu gått över till nätverkskabel. En ny router är beställd.

Men imorgon är det nyårsafton, vi blir åtta personer, och jag ska helsteka en fläsksida i fett i ca. 100 grader under hela dagen och göra förrätt på den tillsammans med en sallad på färsk spenat, rosmarin, nötter, granatäpple och dadel-balsamico. Huvudrätten blir en saltinbakad lammstek och en vitlök- och timjans-lammstek med ungsbakad sötpotatis, en vanlig potatisgratäng och övriga tillbehör. Sedan blir det Crème brûlée till efterrätt och jag ska göra ett försök att bränna på ett karamelltäcke. Det blir någon sorts ost- och lökpaj som ska användas som snittar till bubblet innan tolvslaget och då tänkte jag låta löken fräsa på låg värme under lång tid i gjutjärnsgryta så man får bort all vätska och fram den söta smaken. Till välkomstdrinken - Gin, lime och Russchian - blir det lite småplock av oliver, örter och surdegsknäcke, och den ost och Pata Negra-skinka som morsan flög med hem från Barcelona! Det blir kul att laga mat imorgon!

1 Response on "Dirk Diggler!"

  1. sobia says:

    Find the best essays on is my friend's profile page. mokabryggare

Skicka en kommentar