EMP


Stereophonics - I could lose ya, vilken de spelade på Irish Pub där jag var ikväll och hade roligt. Vilken låt!

Det har varit som att en EMP detonerat i mitt hus de senaste dagarna. Volvon har slutat starta och verkstaden vet inte vad som är fel, routern har slutat fungera och blinkar inte ens till när man sätter i strömmen, och min mobiltelefon dog en oförutsägbar död.

Det grymma android-communityt rekommenderade mig att installera en bootloader och lägga in en ny ROM, och efter bootande och terminalkommandon gav jag den livet åter fantastiskt nog, och nu även med root-tillgång. Tyvärr strök alla mina SMS-konversationer och hela min samtalshistorik med, men det är sådant man får ta.

Jag är i alla fall en lycklig PC-användare och blickar inte nostalgiskt på Mac-perioden. Det som inte är lika bra, är touchpaden på bärbara PC:s. Faktum är att den inte är alls lika finslipad som på en Mac. I övrigt är jag alldeles lyrisk: idag har jag installerat en radda spel, laddat ner filmer och spelat upp över HDMI, och jag tycker att allt fungerar mycket väl.

Drog ut ikväll med brorsan för att träffa en tjej som gick i hans klass i grundskolan. Vi gick på Irish, där de spelade låten ovan. Det var väldigt trevligt, och även om jag inte visste så mycket om brorsans klasskamrater var det väldigt roligt, för jag har ju gått på precis samma skolor som han har. Fick en skön vinterpromenad hem såhär halv tre på natten.

1 Response on "EMP"

  1. Carro says:

    Du har ju ett militärområde i närheten, de gjorde kanske nåt :p

Skicka en kommentar