Siren song

Jag hör sirener utanför fönstret, om det beror på kvällen stora händelse eller något annat vet jag inte. Men det tycks som att vi hade fått Sveriges första(?) självmordsbombning, bara en kilometer ifrån där jag bor. Carl Bildt gör det han verkar gilla bäst och twittrar om det: http://twitter.com/carlbildt/statuses/13731205434318848.

Samtidigt på Flashback: Konspirationsteorierna står som spön i backen. "Det är en false flag-operation som SÄPO ligger bakom för att påminna om vilka fienden är efter Wikilieaks-fiaskot!". Andra har kört bilplåtarna i registret, och Flashback-drevet har identifierat den förmodade gärningsmannen och hittat hans Facebooksida, vilken jag inte tänker lägga ut eftersom det känns lite oetiskt.

Även om det var ett väldigt tafatt, förmodligen oorganiserat dåd som lindrigt skadade två och dödade gärningsmannen - med gasolflaskor i en brinnande bil, med en väska innehållande spikar men ingen sprängladdning, som inte ens stod på ett strategiskt bra ställe för att göra någon verklig skada - har till sist verkligheten kommit ifatt Sverige. Man kan inte föra krig i andra länder utan att skaffa sig några fiender... även om denne gjorde det på ett sätt som nästan kvalificerar till Darwin Awards. Ja, alla kan ju inte få Nobelpriset, så då får man satsa på de alternativa.

3 Responses on "Siren song"

  1. Det var kanske laserturken :p

    Joppe says:

    Jag tycker självmordsbombaren borde få ett hedersomnämnande i FailBlog, det är riktigt illa (fast bra) att lyckas faila att döda/allvarligt skada någon med två sprängladdningar i nära anknytning till Drottninggatan mitt i julrushen. :P

    John says:

    Tror det var laserturken efter all härlig publicitet han fått :P

    Det blir intressant att se hur det här utvecklar sig...

Skicka en kommentar