The 300

Min trehundrade post blir något så plebejiskt som en typisk househit, men den är jättebra med en schysst video. Adrian Lux.



Det har gått sådan inflation i electrohouse. Numera kan vem som helst med en MacBook och ett godtyckligt musikintresse mixa och skapa musik. Särskilt tydligt är det här i Sverige, vi har väldigt många duktiga svenska artister och DJ:s. Det är lättare än någonsin att hitta bra musik - och genom ökningen också mindre bra musik. Det är nästan så att det blivit lite för enkelt. Jag sprider mitt lyssnande framför allt bakåt i tiden just nu och lyssnar inte bara på electrohouse. Då kan man hitta lite mer oförutsägbar, lite mer utmanande musik. För det är sådant som är mest intressant.



Men det är JUL igen, och NU idag har jag köpt sista klappen. Det blir alltid lite mer än vad man tror. Jag har inte så mycket julstämning igång än eftersom jag är jätteladdad inför tentorna, men jag har åtminstone tjuvstartat med en glöggfest som inspirerade mig, så jag gick på Systemet och köpte en flaska Blossa Trestjärning spetsad med cognac, jättegod och smakar inte alls så starkt som den är (21%), utan väldigt runt och fylligt och cognac:igt. Grymt god, och fungerar också riktigt bra rumstempererad. Det är den som gäller i jul!

0 Responses on "The 300"

Skicka en kommentar