U2


Lyssnade på U2 på vägen till Kista idag. Det har jag inte gjort så mycket förut, men jag gillade det.

Och för att dra till med ett TV-tips: 21.00 går Blood Work på TV6, filmatiseringen av Michael Connelly-romanen Blodspår. Jag köpte och läste den förut och nu tror att jag bytlånat den till farsan mot någon annan deckare, eller så ligger den och skräpar här någonstans. Boken var väldigt bra och jag visste inte att de gjort en filmatisering, även fast de lär ha slaktat den. Clint Eastwood har rollen som huvudpersonen, hjärttransplanterade ex-polisen Terry McCaleb!

EDIT: Stötte på en kristen Macanvändartolkning av texten till låten ovan komplett med referenser. Jag kan relatera, Force Quit eller Tvångsavslutning är något jag är alldeles för van vid ;) Hjälp...

Force quit (This Macintosh metaphor is a poetic masterpiece. Force quit in Mac language is the method to quit a program that is out of control and can’t be stopped the normal way. It needs a different kind of intervention. God is doing a force quit on this guy’s life.) and move to trash (Mac language for delete. God is deleting the man’s life. Isaiah 1:18)
Restart and re-boot yourself (John 3:3, 2 Cor 5:17)
Password, you enter here, right now
You know your name so punch it in

0 Responses on "U2"

Skicka en kommentar