God jul!


Jag önskar god jul med Tyskarna från Lund. Achtung Christmas!

För i skrivande stund är klockan snart 01 den 24:e december. Den 23:dje gjorde jag en matjesilltårta, gick ut i skogen och högg ner en gran med yxa och drog hem den med hjälp av bror och far. Den står nu klädd, och jag har kokat knäck med farsan och jag har slagit in alla klappar.

Skogen är sagolik just nu. Nu är det -27°C, men när jag tog granen var det -24°C, vilket är bitande kallt nog. Snötäcket ligger djupt och den slytäta skogen blir riktigt magisk när den täcks tjockt av snön.

Jag kan bara konstatera att det var tur att jag inte åkte norrut senare, för de senaste dagarna har det varit halvt omöjligt att ta sig någonstans med tåg. Jag hoppas att det går bra att åka söderut igen sedan.


Siouxsie and The Banshees - Israel är en jullåt enligt Siouxsie själv. Den bågnar inte av julvibbar direkt, men är en skön kontrast mot all traditionell julmusik.

Den här julen består av julbrunch hos far och julbord med mor och morföräldrar, och jag ser fram emot att ha det väldigt skönt och lugnt. Hoppas ni alla får det bra! God jul!

0 Responses on "God jul!"

Skicka en kommentar