Tiden som Apple-switcher är över. Vad blir man då, reverser?

Fischerspooners gärning är lika mycket performance som det är musik, nog skulle man allt vilja se dem någon gång!

Om man vill mäta räknekraften hos en processorkärna är ett bra, extremt enkelt sätt som man länge använt, att låta den räkna fram decimalerna hos pi och mäta hur lång tid det tar. Jag har suttit och kollat statistik ikväll, för imorgon åker jag och min MacBook upp till Sundsvall - och det är bara en av oss som återvänder.

Den fyraåriga del av mig som är gjord av plast, metall och bromerade flamkyddsmedel (nej, det är inte min hjärna) ska nämligen passas över till min morfar. Så småningom ska jag köpa en ny dator, en bärbar som ska ersätta de jag har hemma just nu, men det är ingen direkt brådska eftersom jag inte är beroende av en bärbar dator i skolarbetet för närvarande. Fast jag har faktiskt redan hittat en möjlig kandidat, en Asus på 1,5 kg med 11 h batteritid, 4 GB RAM, en halv terabytes hårddisk, och som kan visa film i 1080p och köra Call of Duty: Modern Warfare 2.

Men jag har som sagt inte bråttom. Så svaret på frågan jag ställer mig: "Behöver jag prestanda för att kunna räkna ut en miljon decimaler hos pi på 23 sekunder, eller klarar jag mig på 37?" är inte akut.

1 Response on "Tiden som Apple-switcher är över. Vad blir man då, reverser?"

  1. Sofia says:

    Yay, ut med Apple! ;D

Skicka en kommentar