Dagens smartphone-mishaps

Google Voice Mail, som används i Nexus One, behöver en hel del mer arbete.

Rätt svar: "Hey babe, I've just left work, its about 7:15. I'll see you at home. Bye."


Rätt svar: "Hey Brian it's dad, give me a call."


Och så här menar de att en fax låter.



Vad håller de på med i iPhone-lägret då? Jo, de introducerar vuxen-app-kategorier bara för att ta bort dem igen några timmar senare. Jag tror aldrig att Apple skulle våga sig på att släppa en sådan kategori fri.


John önskar godnatt med en cover på Kid Cudi feat. Ratatat - Pursuit of Happiness som var favoritlåten på Cudis debutalbum. Här har Barbara gjort en avslappnad tolkning av den.

Speciellt omnämnande får även Dexter, såg åttonde avsnittet av fjärde säsongen i 720p idag och det räddade mig lite från mig själv. Det är en serie som jag ofta tycker är lite dum och lite ytlig men den talar till en, eftersom allt Dexter går igenom egentligen bara helt vanlig, mänsklig problematik fast i extremfall, där problemen dras till sin... spets. Så det är mycket man känner igen, ja minus allt knivande då.

Kanske bara för att jag hade en föreläsning i lyrik igår, men personligen överrumplade det förflutna mig lite idag. De sista replikerna i Dexter-avsnittet förklarade i alla fall bra. Dexters inre monolog fritt översatt till svenska, där han gör en syllogism:

"Kanske det bara är monster som inte känner någon ånger.
Om det är mänskligt att fela måste ånger också vara det.
Vänta, innebär det att jag är mänsklig?
Oj."
Ridå ner.

0 Responses on "Dagens smartphone-mishaps"

Skicka en kommentar