Statistiknördande: För en gångs skull verkar tekniken INTE gå framåt med stormsteg


Nej allvarligt. Jag körde en Geekbench på min fyra år gamla MacBook och fick 2651 poäng. Den datorn som jag vill ville köpa får ca 2100 poäng, och det är ju ett nedköp i ordets rätta bemärkelse. Den här gamla trotjänaren behåller jag nog ett tag till, tills det kommer något signifikant bättre som en Intel Core i3/i5 i en dator på under två kilo och 8000 kr med inte jättedålig batteritid.

Om ni vill mäta e-penis jämföra era datorer, ladda ner Geekbench och posta era siffror i kommentarerna!

8 Responses on "Statistiknördande: För en gångs skull verkar tekniken INTE gå framåt med stormsteg"

  1. David says:

    Jag fick 3063 :)

    Carro says:

    Jag fick 2179 ^^, men snart har jag dator som ger mer poäng ;)

    John says:

    Min stationära ger 1454! Föga imponerande, men så har den en gammal AMD64 3400+ och 1,5 Gb RAM också. Vad har ni för processor och minnen?

    Carros nya dator kommer dock sparka alla våra riggar år skogen :)

    Carro says:

    Min har Pentium Dual Core 2.0 GHz, och 2 Gb RAM på min ASUS F6a.
    David har Pentium Core 2 Duo 2.26 GHz, 2 Gb RAM på hans MacBook Pro.

    Sofia says:

    Är det lite buggat? Den säger att jag har 32-bits Vista, det har jag inte.

    Sofia says:

    Eller jaha, upptäckte att det var separata program för 64 och 32 bitar. Försöker hitta en serial till 64 nu :P Återkommer ;)

    Joppe says:

    6097! Det är mina minnen som sänker mig :/
    Processorn ger mellan 7k och 8k men minnena ligger "bara" på ca 3k.
    Men så har jag en Intel Core 2 Quad 2.67 GHz, 4 Gb minne på 800MHz.

Skicka en kommentar